Week 41: Sperziebonen met geitenkaas

Een tijdje terug proefde ik bij m’n zwager en schoonzus een plakje geitenkaas. Gewoon zo’n plakje voor op een boterham. Het kon me niet echt bekoren, dus alle recepten waarin ik geitenkaas tegenkwam schreef ik bij voorbaat af. Tot ik dit weekend bij een vriendin at en zij voorstelde om een lekkere geitenkaassalade te maken. Ik vertelde haar van mijn eerdere ervaringen met het product, maar ze verzekerde me dat de geitenkaas die zij zou gebruiken heel anders zou smaken. Je kunt pas zeggen dat je iets niet lust als je het geproefd hebt, dus ik liet me verrassen. En raad eens, ik vond het heerlijk! Vandaar dat ik er deze week gelijk maar een blog aan wijd (;

Het originele recept is hier te vinden. Uiteraard kon ik het niet laten het hier en daar wat aan te passen. We aten het als hoofdgerecht zonder aardappelen, rijst of pasta. Eet je het als bijgerecht, houdt dan de hoeveelheden aan die in het originele recept gebruikt worden. Dit gerecht is super simpel, erg lekker en bovendien in een kwartiertje klaar.

Voor twee personen gebruikte ik:
– 400 gram sperziebonen
– 100 gram geitenkaas
– 50 gram walnoten
– ½ eetlepel balsamicoazijn
– 1 eetlepel yoghurt slasaus
– 2 eetlepels olijfolie
– 2 eetlepels honing

DSCN2172

Haal de puntjes van de sperziebonen en kook ze in 8 minuten beetgaar. Als je de sperziebonen voor het koken halveert, zijn ze trouwens wat makkelijker te eten (; Giet de sperziebonen af, spoel ze af met koud water en laat uitlekken. Maak ondertussen een dressing door de balsamicoazijn, slasaus en olijfolie door elkaar te kloppen. Hak of breek de walnoten grof.

 DSCN2174 DSCN2178 DSCN2180

Schep de sperziebonen in twee borden. Giet de dressing erover. Breek de geitenkaas in kleinere stukjes en verdeel over de bonen. Schenk de honing er vervolgens overheen. Mijn honing was een beetje hard geworden, dus ik heb hem kort verwarmd in de magnetron zodat het weer vloeibaar werd. Maak het geheel af met de walnoten en eet smakelijk!

DSCN2185.2JPG

Geef een reactie

