Week 50: Gehakt met sperziebonen en satésaus

Mijn inspiratie was deze week een beetje op. Of beter gezegd, de lekkere en interessante recepten uit mijn map heb ik allemaal al gemaakt en in de recepten die ik nog niet geprobeerd had, had ik geen zin. Gelukkig biedt internet dan uitkomst. Van de website Lekkerensimpel.com heb ik al vaker recepten gehaald. En een lekker en simpel gerecht was precies waar ik zin in had. Na wat zoeken kwam ik dit recept tegen. Grappig, want vroeger aten we dit ook wel eens, maar dan uit een pakje van Maggi. Deze keer dus lekker zelf gemaakt (:

Voor 2 personen (eigenlijk 3) heb ik gebruikt:
– 250 gram gehakt
– 1 paprika
– 1 ui
– 250 gram sperziebonen
– 1 teen knoflook
– 100 ml melk
– 2 eetlepels pindakaas
– ½ eetlepel ketjap
– 1 theelepel kerriepoeder
– ½ theelepel korianderpoeder (ketoembar)
– ½ theelepel cayennepeper
– zout
– aardappeltjes (of rijst)

DSCN4458.2

Punt de sperziebonen, halveer ze en kook ze met wat zout 8 minuten. Snijd de paprika en ui in stukjes en pers het teentje knoflook.

DSCN4459.2 DSCN4461.2

Bak het gehakt rul en doe dan eerst de ui, vervolgens de knoflook en tot slot de paprika erbij. Bak een paar minuten mee en voeg de cayennepeper, kerrie en koriander toe. Schep dan de sperziebonen door het gehakt.

DSCN4464.2 DSCN4465.2

Als laatst roer je de pindakaas, melk en ketjap door de gehaktschotel. Zorg ervoor dat je ondertussen rijst kookt of aardappeltjes bakt.

DSCN4468.2 DSCN4470.2

Lekker en heel simpel (: Eet smakelijk!

DSCN4473.2

Geef een reactie

